خودنویس

... خودنویس یعنی دنیای واقعی فردا با بودن در مجاز امروز به شرط آنکه واقعی بمانی....

خودنویس

... خودنویس یعنی دنیای واقعی فردا با بودن در مجاز امروز به شرط آنکه واقعی بمانی....

راه و بیراه .....

تو پیک خلوت رازی و دیده بر سر راهت
                       به مردمی نه بفرمان چنان بدان که تو دانی
                                          بگو که جان عزیزم ز دست رفت خدا را
                                                                ز لعل روح فزایش ببخش آنکه تو دانی
با خونسردی نگاهی کرد و گفت : فقط یک دلیل برای ادامه دادن از طرف من میتونی بیاری ؟!
خیلی وقت ها میشه که آدم ها باید برای ادامه دادن تمام بار و زندگیشون و بذارن کنار و فقط دنبال یه دلیل محکم برای ادامه دادن بگردن ! ایندفعه قصه ، قصه بازی و برد و باخت نبود اینبار ماجرای بودن و نبودن در بین بود! سوال راحتی بود اما جوابش بینهایت سخت ! نگاه سنگینی بهش کردم و گفتم : چرا من اینبار تو یه دلیل خوب برای ادامه دادن من بیار ! دفتر خاطراتم  و به آرامی ورق زد و گفت : بهترین و تنها دلیل ادامه دادن تو  منم ! دلیل از این محکمتر میخوای ! اما من چی !؟ فکر همه چی رو می تونستم بکنم الا این یکی رو ! نگاه سنگینم و از عرض چشماش دزدیدم و بلند اما مردد گفتم ......
                                                                                    بلبلی شیفته می گفت به گل
                                                                            که جمال تو چراغ چمن است
                                                                  گفت : امروز و زیبا و خوشم
                                                   رخ من شاهد هر انجمن است
                                      چون که فردا شد و پژمرده شدم
                      کیست آنکس که هواخواه من است
             به تن این پیرهن دلکش من
چو٬گه شام بیایی کفن است
صدام و صاف کردم و گفتم : اینکه کدوم منم و کدوم تو انتخابش و می سپارم به خودت ! اما به هر حال فرقی نمی کنه چون من دلیل محکمتر ای این ندارم که برات تعریف کنم ! برگشت و روبروی آیینه ایستاد و به خودش نگاهی کرد و گفت .......
حرف امروز چه گویی ٬ فرداست
        که تو را بر گل دیگر وطن است
             همه جا بوی خوش و روی نکوست 
                     همه جا سرو و گل و یاسمن است
                               عشق آن است که در دل گنجد
                                       سخن است آنکه همی بر دهن است
                                                          بهر معشوقه بمیرد عاشق
                                                                کار باید سخن است این سخن است
                                                                            می شناسم من حقیقت ز مجاز
                                                                                        چون تو بسیار در این نارونند
.... و ادامه داد حالا این که من کدوم هستم و تو کدام انتخابش با خودت ! خیلی دیگه سنگین حرف زد برای همین رفتم سر آینه و صورتش و برگردوندم و گفتم : میخوای بدونی من کدوم یک از مثالاتم ! نگاه آرامی کرد و گفت : کردم ؟! تو چشماش خیره شدم و گفتم : من همون صدایی هستم که باهاش می گفتی جدایی ناپذیر و ..... که حرفم و قطع کرد و گفت : پس من هم کلمات نگفته همون صدا هستم ........
               خیال تیغ تو با ما حدیث تشنه و آب است
                                              اسیر خویش گرفتی بکش چنان که تو دانی
نظرات 20 + ارسال نظر

صدر عزیز سلام . احسنت مل همیشه زیبا و قوی . با طرز نوشتاری زیبا و به دل نشین که خستگی خوندن متن بلند رو از دل بیرون میکنه . والا چی بگم در مورد متن زیاد تو کار عشق نیستم ... بازم خوندمش .... فقط میتونم برات آرزوی موفقیت در زندگی و عشق داشته باشم . وب لاگ هم یه نمه به روزه . خوشحال میشم از دیدنت . موفق و شاد باشی.

سیمرغ عشق شنبه 28 شهریور 1383 ساعت 08:24 ب.ظ http://simorgheshgh.persianblog.com

سلام و درود فراوان بر شما ... درود بر شما ... یا حق !

کمند یکشنبه 29 شهریور 1383 ساعت 12:27 ق.ظ http://mahbanow.persianblog.com

صدر جونم به خدا سیر نمیشم از خوندن این متن ۰۰ و اینکه چقدر زیبا حرف زد رو به انگلیسی با کلمات ساختی ۰۰ تو یه هنرمند واقعی هستی صدر جونم ۰کاش منم مثه خودت بودم ۰۰ بهترین ها هستی و همیشه بیادتم عزیز دل ۰۰

محمد/ماری یکشنبه 29 شهریور 1383 ساعت 09:58 ق.ظ http://diaremohabbat.persianblog.com

سلام . قلمت و دل باصفات عین همین صفحه و نوشته هاش سبز و دل انگیزه . گفتگوهاتون همیشه همینطور پایدار بمونه تا ما هم لذت ببریم ...... / ماری

بی دل یکشنبه 29 شهریور 1383 ساعت 06:56 ب.ظ http://harimedel.persianblog.com

سلام صدر عزیز...زیبایی کلامت را حلاوت خاصی است... چونانکه برخاستن از این سفره بسی سنگین است...

سعید دوشنبه 30 شهریور 1383 ساعت 07:49 ب.ظ http://nale.persianblog.com/

صدر عزیز سلام /
همیشه و در هر زمان هوا خواه خودنویس مهربان خواهیم بود که وقتی بر روی کاغذ به حرکت در می آید زیبایی های شگفت انگیزی از همهء خوبی ها خلق می کند .
ارادتمند

الهه عشق دوشنبه 30 شهریور 1383 ساعت 11:31 ب.ظ http://gwtw1939.persianblog.com

سلام صدر عزیزم!!!
به نکته خوبی اشاره کردی. اینکه گاهی اوقات بعضی از انسانها بدون درک حقیقت عشق تنها عشق را به صورت تجسمی از واژه ها می بیبینند.
به امید دنیای سرشار از صلح و دوستی!!!

سرزمین عشق سه‌شنبه 31 شهریور 1383 ساعت 12:57 ب.ظ http://seeb1.persianblog.com

سلام دوست خوبم
خیلی مطالبت قشنگه واقعا من همه مطالبت رو تو دفترم نوشتم ولی شما انگار با ما قهری سری نمب زنی اومدم بگم به روزم خوشحال می شم سر بزنی

مسعود سه‌شنبه 31 شهریور 1383 ساعت 10:41 ب.ظ http://www.mimic.blogsky.com

سلام عزیز
خوبی
جالب بود
موفق باشی
در پناه حق

Salam malekom...khaste nabashid.....webloge jalebi darid.......khosh hal misham be manam ie sari bezanid...felan

پروین چهارشنبه 1 مهر 1383 ساعت 08:26 ب.ظ http://baranemehr.persianblog.com/

سلام به صدر عزیز......رقص قلمت همچنان زیباست.....موفق باشی...غریب...

غریبه پنج‌شنبه 2 مهر 1383 ساعت 06:19 ب.ظ

سلام
خیلی لذت بردم همیشه موفق باشین

یکی از بهشت جمعه 3 مهر 1383 ساعت 12:57 ق.ظ http://fromtheheaven.persianblog.com/

وجود داره ولی حقیقت نه.

کودک ۱۸ ساله جمعه 3 مهر 1383 ساعت 03:59 ق.ظ http://pink-pride.persianblog.com

اومدم به امید نوشته ی جدیدی...اما مثه این که فقط باید بگم آپ کردم و منتظر قدم رنجه فرمودن شما...

صدر عزیز سلام . خوبی عزیز ... وب لاگ رو به روز کردم و مثل همیشه از دیدنت خوشحال میشم . شاد و پیروز باشی .

صدر عزیز سلام . عزیز دل شما خیلی هم دیر سر نمیزنی و من رو هم اتفاقا همشه شرمنده میکنی و زحمت میکشی میای و در کل اگرم یه وقت دیر بشه نه شما بلگه خودم نه حساب بیمعرفتیه نه فراموشی ... فقط صحبت مشغله و گرفتاریه که اینروزا همه دارن اونم از نوع خفن ... انشاءالله همیشه سالم و شاد باشی ... یا حق

کمند یکشنبه 5 مهر 1383 ساعت 12:27 ق.ظ http://mahbanow.persianblog.com

صدر جونم این شعرت دلمو باز کرده ۰۰میخوام کپی کنم هر جا میرم بنویسمش ۰۰ دلم هم برات تنگیده بیده کجائی تو ۰۰ (( حالا وقت گریه نیست

وقت گر گرفتنه

توتموم قصه ها

با تو,باتو رفتنه



طعم تلخ این جدایی

خواستی از ریشه فناشه

توی خشت وخاک وبارون

عشقمون باز هم بنا شه



تو نخواستی که شبونه

دل عاشقم بدونه

وقت رفتن توی جاده

دل توپیشم می مونه



حالا دستات خیلی سرده

انگار اشکهای بهاره

می دونم که برمی گردی

دل من حرفی نداره



خیلی سخت بی تو بودن

توی این غبار شرجی

منم و یه عالمه غم

توی آسمون شرقی



توی رعد اون نگاهت

برق چشمات منولرزوند

شب اجبار جدایی

تورو از ستاره ترسوند



نکنه یه وقت سکوتم

تورو از دلم بگیره

می دونی؟! حرفی نمونده

که به پای تو بمیره.
))

محمد/ماری یکشنبه 5 مهر 1383 ساعت 03:10 ب.ظ http://diaremohabbat.persianblog.com

سلام ...کلمات ناگفته ی اون صدا ...... خیلی تشبیه قشنگیه ....... / ماری

رامین یکشنبه 5 مهر 1383 ساعت 05:53 ب.ظ http://mansourblue.persianblog.com

چنان در خود گرفتارم که سکه ست از تو بازارم

چه بد مستی ز من سرزد که رونق رفته از کارم

نه میری از سرم بیرون نه خوشحالم تو رو دارم

چنان در خود به گردانم که افتد از نفس جانم

چنان افتان و خیزانم به باغ برگ ریزانم

که غرق اشک ریزانم به دوری از عزیزانم

تو را قسم به قرآنم

گمم کن در پی عالم

چنان در عشق تو گیرم که من بی جرم و تقصیرم

چنان در عشق تو گیرم که من بی جرم و تقصیرم

به تیر غیب دلگیرم چو سرو ایستاده میمیرم

چنان از جان و دل سیرم که دل را پس نمی گیرم

چنین بیچاره ی خویشم

که دل هم رفته از پیشم

سپهسالار عاشق کش تویی در مذهب و کیشم

چنان از اصل خود دورم که من آواره مشهورم

حرام نسل مجبورم در این ظلمت چه پرنورم

چنان در عشق تو گیرم

که من بی جرم و تقصیرم

کمند یکشنبه 5 مهر 1383 ساعت 09:58 ب.ظ http://mahbanow.persianblog.com

ای از عشق پاک من همیشه مست ۰۰ من تو را آسان نیاوردم به دست ۰۰ بارها این کودک احساس من ۰۰ زیر باران های اشک من نشست ۰۰ من ترا آسان نیاوردم بدست ۰۰ در دل آتش نشستن کار آسانی نبود ۰۰ راه را بر اشک بستن کار آسانی نبود ۰۰ با غروری هم قد و بالای سقف آسمان ۰۰ بارهادر خود شکستن کار آسانی نبود ۰۰ بارها این دل به جُرم عاشقی ۰۰ زیر سنگینی بار غم شکست ۰۰من ترا آسان نیاوردم بدست ۰۰ در به دست آوردنت بُردباریها شده ۰۰ بی قراریها شده ۰۰ شب زنده داریها شده ۰۰ در بدست آوردنت پایداریها شده ۰۰ با ظلم جور روزگار سازگاریها شده ۰۰ ای از عشق پاک من همیشه مست ۰۰ من ترا آسان نیاوردم بدست ۰۰

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد