خودنویس

... خودنویس یعنی دنیای واقعی فردا با بودن در مجاز امروز به شرط آنکه واقعی بمانی....

خودنویس

... خودنویس یعنی دنیای واقعی فردا با بودن در مجاز امروز به شرط آنکه واقعی بمانی....

دل در گرو .....

از لعل تو گریابم انگشتری زنهار
                     صد ملک سلیمانم در زیر نگین باشد
                                         غمناک نباید بود از طعن حسود ای دل
                                                               شاید که چو وابینی خیر تو در این باشد
دستی به ابروهاش کشید و پرسید: بزرگترین ریسک زندگیت چی بوده ؟!
تو زندگی یه سری موقعیت ها پیش میاد که همه اسمش و میذارن ریسک. هر کسی هم تواین دنیا اگر بپرسی خودش و برزک ریسک کننده قرن میدونه ! دستی به پیشونیم کشیدم و گفتم : پس نمی دونی ! من نه اینکه آخر ریسک اما دیگه حداقل یکی مونده به آخرشم! خندید و گفت : شوخی رو بی خیال شو ، بزرگترین ریسک زندگیت چی بوده ؟! قضیه رو جدی برگزار کرد.نشستم روبروش و گفتم : میدونی از نظر من بزرگترین ریسک تو زندگی هر آدمی شرط بستن رو زندگیش برای رسیدن به هدفی خاصه! دستاش و گرفتم تو دستم و ادامه دادم : نه من که همه بزرگترین ریسک تو زندگیشون شاید همین باشه ! چون اگر آدم ببازه دیگه نیست که بخواد جبران کنه ! فقط همین قدر بهت بگم که بدون عشق هیچ ریسکی متولد نمیشه ...
عشق  هرجا  رو کند   آنجا  خوش  است 
              گر  به دریا   افکند دریا  خوش  است 
                        گر بسوزاند   در آتش  دلکش  است
                                   ای خوشا آن دل که در این  آتش  است 
                                                      تا بینی   عشق   را  آیینه وار 
                                                               آتشی  از  جان  خاموشت  برآر
                                                                        هر  چه می خواهی   به دنیا  نگر
نگاهی بهم انداخت و گفت : یعنی برزگترین ریسک تو ریسک روی زندگیت بوده!؟دستش و رها کردم و گفتم : خب آره ! چطور مگه ؟! نگاه معنا داری کرد و گفت : پس هنوز هیچ ریسکی تو زندگیت نکردی ، همیشه زندگی بزرگترین مخلوق نیست .....
                                                                       دشمنی  از  خود  نداری  سخت تر
                                                               عشق پیروزت  کند  بر  خویشتن 
                                                  عشق  آتش  می زند  در ما و من 
                                      عشق را دریاب  و  خود  را واگذار 
                           تا بیابی   جان  نو   خورشیدوار 
          عشق هستی زا  و  روح افزا بود 
هر چه  فرمان  می دهد  زیبا  بود
و ادامه داد: میدونی مرکز ثقل این زندگی که تو ازش دم میزنی چیه ؟!‌ کلافه شده بودم. خیلی نمی فهمیدم چی میخواد بگه! سرم و تکون دادم و گفتم : نه ! دستش و گذاشت رو قلبم و گفت : پس بهتره بدونی مرکز ثقل زندگی تو پشت این دیواره های ناپیداست ! اگر تو بزرگترین ریسکت تو عمرت رو زندگیت بوده پس بهتره بدونی که هنوز اهل ریسک نیستی ! چون من رو مرکز ثقل زندگیم دارم ریسک می کنم! پس هنوز مونده تا خودت و وارد بازی بکنی ....

       هر کو نکند فهمی زین کلک خیال انگیز
                                                     نقشش به حرام ار خود صورتگر چین باشد

نظرات 13 + ارسال نظر
ماه مهر چهارشنبه 29 مهر 1383 ساعت 12:08 ب.ظ http://mahemehr.blogsky.com

سلام جناب صدر
............
درسته..
این که به ندای قلبت جواب مثبت بدی..
شاید بشه گفت این بزرگترین ریسک زندگی هر کسی میتونه باشه...

محمد/ماری چهارشنبه 29 مهر 1383 ساعت 01:42 ب.ظ http://diaremohabbat.persianblog.com

سلام صدر عزیز . در قالب گفتم - گفت ؛ زیباترین توصیه های عارفانه رو می نویسی که هر کدومشون جای تامل و تفکر داره . ممنون از این همه زیبایی کلامت ..... / ماری

ٌَََََّعارف چهارشنبه 29 مهر 1383 ساعت 02:18 ب.ظ http://khan.blogsky.com

سلام!
در دنیای سنگی امروز همه ما به یک ریسک بزرگ محتاجیم.دنیا به قلبهای بزرگ همیشه محتاج بوده است.
پایدار باشی.

پروین چهارشنبه 29 مهر 1383 ساعت 10:02 ب.ظ http://baranemehr.persianblog.com/

سلام عزیز.....شرمنده بابت تاخیرم......نباید از تجربیات سخت زندگی فرار کرد...گاهی خیری در آنها نهفته که وقتی به ان رسیدیم برایمان بسیار ارزشمند است...در پناه حق..غریب...

سرزمین عشق چهارشنبه 29 مهر 1383 ساعت 11:34 ب.ظ http://seeb1.persianblog.com

سلام صدر عزیز:تمام زندگیه آدمها این دوره زمونه شده ریسک موفق باشی به روزم

پریدخت پنج‌شنبه 30 مهر 1383 ساعت 12:00 ق.ظ http://pary.blogsky.com

سلام

زندگی تو دنیای امروزی همه رو ریسک گریز بار آورده .
تا وقتی آدم همهء مخاطرات رو عینآ به چشم می بینه دیگه ریسک کردن و اصلا واژهء ریسک معنایی نداره ...

شاد و پیروز باشی .

سیمرغ عشق پنج‌شنبه 30 مهر 1383 ساعت 09:46 ب.ظ http://simorgheshgh.persianblog.com

سلام و درود بی پایان بر شما ... واقعا زیبا بود ... من شک دارم ... چون خودم هم روی زندگیم ریسک کردم ... نمیدانم واقعا آدم روی کل ریسک کنه بدتر است یا روز جزء ٬ ریسک روی زندگی یا روی دل ... هر کس دیدگاهی دارد ... نمیدانم ... یا حق !

بی دل جمعه 1 آبان 1383 ساعت 01:49 ب.ظ http://harimedel.persianblog.com

سلام...هر کو نکند فهمی زین کلک خیال انگیز /
نقشش به حرام ار خود صورتگر چین باشد/
درسته ریسک درست و حسابی همون ریسک دله... و دل یعنی همون زندگی حقیقی...

من خودم و مسعود جمعه 1 آبان 1383 ساعت 05:15 ب.ظ http://3tadoost.blogsky.com

ای ول
خوشم میاد طرف حریفه !

پ.ن : قرار خبری نیست ؟! D:

احمد رضا جمعه 1 آبان 1383 ساعت 09:16 ب.ظ http://fasa.blogsky.com

سلام خوبی؟
واقعا بزرگترین ریسک چیه؟دل دادن به چیزی و بعد فهمیدن اینکه بهترین سال های زندگی خودت برای چیزی که ارزش نداشته هدر دادی و از اون مهمتر شنیدن شکسته شدن خودت.
شاد و موفق و سر بلند باشی.
با اجازه بهت لینک دادم.

کمند شنبه 2 آبان 1383 ساعت 09:05 ق.ظ http://mahbanow.persianblog.com

سلام صدر نازنینم ۰۰سلام جونم ۰۰سلام عزیز دل ۰۰ بازم از اون کارهای زیبا رو انجام دادی ۰۰ بازم از این شعرای قشنگ و این همه زیبائی ۰۰ (( بذار هر چى گریه مونده، روى شونه‏هات بباره...........من یه سایه تو یه خورشید، تو بزرگى من حقیرم.......... تو رها تر از پرنده، من قفس قفس اسیرم............ من زمستونم و خسته، فصلى که به زخم نشسته........... تو بهارى و همیشه، مرهمِ دلِ شکسته............ دنبالت گشتم و گشتم، همه جا رو مى‏شناسم........... روى بغضِ جاده مونده، ردِّ پاى التماسم............ توى قلبم نمى‏گنجى، داشتنت رنگِ خیاله............ توى این آغوشِ خالى، تو تصورت محاله............ حالا که هستى و نیستى، حالا که نزدیک و دورى............. من با داشتنِ تو تنهام!!!!! دیگه نیست سنگِ صبورى.............. غمِ بى‏تو بودنا رو، کاش مى‏شد با تو بفهمم............. کاش مى‏شد مثه یه قطره، دل دریا تو بفهمم........... کاش مى‏شد کاش مى‏تونستى، منو حرفامو بفهمى((( شایا تجلی)))

همیشه بهار شنبه 2 آبان 1383 ساعت 12:58 ب.ظ http://ashegh-mashogh.blogsky.com

غمناک نباید بود از طعن حسود ای دل
شاید که چو وابینی خیر تو در این باشد ...
ریسک .. !!!!!!!من عاشق ریسک کردنم ...زیبا بوذ مثل همیشه ..

مهرداد یکشنبه 3 آبان 1383 ساعت 11:33 ق.ظ http://tarack.persianblog.com

سلام صدر عزیز...
خیلی قشنگه که حریف درد دل های آدم خودش باشه ؛ چون اینجوری هرچه نگفته مونده رو می شه...!!مولتفتی که ؟


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد