خودنویس

... خودنویس یعنی دنیای واقعی فردا با بودن در مجاز امروز به شرط آنکه واقعی بمانی....

خودنویس

... خودنویس یعنی دنیای واقعی فردا با بودن در مجاز امروز به شرط آنکه واقعی بمانی....

۱۰۰۱ شب - 84

صلاح کار کجا و من خراب کجا
                         ببین تفاوت ره کز کجاست تا به کجا
                                             دلم ز صومعه بگرفت و خرقه سالوس

                                                                 کجاست دیر مغان و شراب ناب کجا

داشتم فکر می کردم " بازی بزرگ "‌یعنی چی؟!

زد روی شونم و گفت : خیلی تو خودتی ؛ چی شده ؟

برگشتم و گفتم : تا حالا شطرنج بازی کردی ؟

خندید و گفت : تا دلت بخواد .

گفتم : فکر می کنی بزرگترین و مهمترین مهره اش کدوم باشه ؟

سری تکون داد و گفت : بزرگترین مهره ،‌وزیره . مهمترین مهره سرباز ؛ اما ببینم می دونی تنها عنصر اصلی تو شطرنج چیه ؟

زدم رو شونش و گفتم : آب پرتقال و پیپ بقل شطرنج.

خندید و گفت : پس پات

ز روی دوست دل دشمنان چه دریابد
                                  چراغ مرده کجا ، شمع آفتاب کجا