خودنویس

... خودنویس یعنی دنیای واقعی فردا با بودن در مجاز امروز به شرط آنکه واقعی بمانی....

خودنویس

... خودنویس یعنی دنیای واقعی فردا با بودن در مجاز امروز به شرط آنکه واقعی بمانی....

پیش از قبل ......

می خواه و گل افشان کن از دهر می جویی
                       این گفت سحر گه گل، بلبل تو چه می گویی
                                        مسند به گلستان بر تا شاهد و ساقی را
                                                            لب گیری و رخ بوسی می نوشی و گل بویی
آزاد گفت : بین احساس و عقلت چقدر فاصله است ؟!
خیلی وقت ها میشه که آدم برای انتخاب کردن و انتخاب شدن باید احساسش رو عاقلانه بار بیاره اما هیچ وقت نباید احساسی برای عقلش متصور باشه‌! سوالش خیلی سخت نبود اما جوابی براش وجود نداشت یا اگر داشت من نمی دونستم ! کلنجار رفتن با داده های قبلی هم دردی رو دوا نمی کرد ، به زلالی آب تو پارچ خیره شدم و گفتم : نمی دونم شاید به اندازه فاصله ای که بین این آب و پارچه! خیلی معطل نکرد پارچ و برداشت و همه آب و ریخت کف زمین .رو کرد بهم و گفت : حالا چی ؟! این دفعه رو دست خوردم! نگاهی به پارچ کردم و گفتم : خب شاید به اندازه فاصله میان گرمی دست تو و پارچ باشه و ادامه دادم.....
از باده نیست سرخوشم ، سرخوش و مست
                            بیزارم و دلشکسته از هر چه که هست
                                              من هست به نیست دادم، افسوس که نیست
                                                                      در حسرت هست پشت من پاک شکست
یدوم مقدمه دیدم که یه دفعه دستش و شل کرد و پارچ رو کف زمین هزار تیکه شد! سرعت برخورد پارچ با زمین و صدای ناگهانیش حس غریبی بود ! آروم گفت ......
                                                                            دل مظهر عشق بود و من مظهر ننگ
                                                         وقتی که فشردمش به آغوش تنگ
                                لرزید دلش ،‌شکست و نالید که : آخ
ای شیشه چه می کنی تو در سینه سنگ ؟
و ادامه داد:پس با این حساب فاصله زیادی داری !؟‌ که این فاصله رو هر چیزی می تونه پر کنه!‌با پام تیکه های پارچ و رو زمین جابجا کردم و گفتم : فاصله بین آب و پارچ هم من هم تو با هم دیدیم که خیلی زیاد شد اما وقتی اصلاح شد چی! میتونی فاصله بین گرمی دستت با این ریزه های پارچ و نشونم بدی ! ! یک دو سه تا چند برات بشمرم تا بتونی جواب بدی! دستم کردم تو جیبم و رفتم سمت در ! هنوز یه جمله مونده بود.... برگشتم و نگاهش کردم ! آرام اما سریع گفتم : سعی می کنم یادم نره که باید همیشه بین این دو تا فاصله بذارم!
                    آن طره که هر جعدش صد نافه چنین ارزد
                                                    خوش بودی اگر بودی بوئیش ز خوشخویی
نظرات 6 + ارسال نظر

سلام صدر عزيزم!!!
به نکته ظريفی اشاره داشتی. می دونی ای کاش بشه ما انسانها سر حد احساس و عقلانیت و در تصميم گيري های حساس و سرنوشت ساز هم مرز بین تصميمات منطقی و عاقلانه و تصميمات برگرفته شده از احساساتمان را تشخیص بديم... ای کاش بشه.
به اميد دنيای سرشار از صلح و دوستی!!!

محمد/ماری سه‌شنبه 7 مهر 1383 ساعت 12:22 ب.ظ http://diaremohabbat.persianblog.com

سلام صدر عزیز . خیلی زیبا بود . از زیباییش هر چی بگم کم گفتم . اینو بی اغراق دارم میگم .... یه کم توی فکر رفتم .. واقعا فاصله ی عقل و احساسمون چقدره ؟؟؟ کاش می تونستیم به این سوال جواب بدیم ... امروز خیلی دلتنگ بودم . وقتی نوشته ی قشنگت رو خوندم و دیدم با دل و احساس و عقلم خیلی فاصله دارم ؛ دلم بیشتر گرفت .... ما رو هم دعا کنید ؛ جای دوری نمی ره ...../ ماری

احمد رضا سه‌شنبه 7 مهر 1383 ساعت 03:27 ب.ظ http://fasa.blogsky.com

سلام
من که فکر می کنم فاصله این دو تا مثل فاصله بین دوست داشتن و عشق البته از پنجره نگاه شریعتی،دکتر شریعتی که میگه دوست داشتن از عشق برتر است و حاضر نیست بلندترین قله های عشق(احساس) با پایین ترین سطح دوست داشتن(عقل) عوض کنه.البته شاید هم بشه اول با احساس و بعد با عقل فعالیت کرد، ولی اون موقع باید تحمل ریسک و شکست رو هم داشته باشیم.ولی نمی دونم چرا خودم وقتی این جوری شکست می خورم باز هم ادامه میدم ...
موفق و سر بلند باشی.
خدا نگهدار.

همیشه بهار سه‌شنبه 7 مهر 1383 ساعت 09:55 ب.ظ http://ashegh-mashogh.blogsky.com

وای خیلی قشنگ بود ... منم عاشق شعرای کارو هستم .. اتفاقا یکی از متنهای زیباشو اینبار تو پست جدید بلاگم نوشتم .. دوست داشتی سر بزن .. همیشه بهاری باشی ..

Salam malekom...khaste nabashid...in janeb be roozam....felan

یکی از بهشت پنج‌شنبه 16 مهر 1383 ساعت 12:44 ق.ظ http://fromtheheaven.persianblog.com/

تو چرا خیلی وقته آپ نکردی؟؟؟؟
امیدوارم مشکلی نباشه حالتم خوب باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد