خودنویس

... خودنویس یعنی دنیای واقعی فردا با بودن در مجاز امروز به شرط آنکه واقعی بمانی....

خودنویس

... خودنویس یعنی دنیای واقعی فردا با بودن در مجاز امروز به شرط آنکه واقعی بمانی....

۱۰۰۱ شب - ۵۱

بوی خوش تو هر که ز باد صبا شنید

                    از یار آشنا سخن آشنا شنید

                            ای شاه حسن چشم بحال گدا فکن

                                            کاین گوش بس حکایت شاه و گدا شنید

روبروی آینه ایستاد و پرسید: دروغ ترین راستی که تا حالا گفتی چی بوده؟

هر وقت آدم ها تصمیم می گیرن زندگی و با تمام خوبی هایی که داره بدن و جاش هر چی که به نظرشون جالب هست رو بگیرن تمام قواعد میانشون بهم می خوره ، قواعدی که اگر نباشن سنگ رو سنگ بند نمیشه! رفتم طرف آینه و گفتم: خیلی چیزها می تونه باشه و من هم گفتم ، اینقدر زیادن که نمیشه شمرد.همونطور که روبروی آینه بود گفت:یکی از مهمتریناش و بگو! دستی به سرم کشیدم و گفتم:مهم از نظر من یا از نظر دیگران؟! لبخندی زد و گفت: نه از نظر دیگران ،‌از نظر خودت!

                                                                         خوش است خلوت اگر یار یار من باشد

                                                                 نه من بسوزم و او شمع انجمن باشد

                                                       من آن نگین سلیمان به هیچ نستانم

                                                 که گاه گاه بر او دست اهرمن باشد

                                        روا مدار خدایا که در حریم وصال

                      رقیب محرم و حرمان نصیب من باشد

          بیان شوق چه حاجت که سوز آتش دل

توان شناخت زسوزی که در سخن باشد                                                 

و ادامه داد :فکر کن ببین  دروغ ترین راستی که تا حالا گفتی چی بوده چقدر بوده ؟! فکر کن ببین این دروغی که گفتی و چند بار گفتی ، به چند نفر گفتی ؟!

یاد باد آن که ز ما وقت سفر یاد نکرد

           به وداعی دل غمدیده ما شاد نکرد

                     آن جوان که می‌زد رقم خیر و قبول

                                     بنده پیر ندانم ز چه آزاد نکرد

                                     دل به امید صدایی که مگر در تو رسد

                                               ناله‌ها کرد در این کوه که فرهاد نکرد

                                                            شاید ار پیک صبا از تو بیاموزد کار

                                                                     زان که چالاکتر از این حرکت باد نکرد

دستی به صورتم کشیدم و کمی فکر کردم. راستی از بین دروغ هایی که تا حالا گفتم چجوری باید بفهمم که راست ترینشون کدوم بوده و چند بار تکرارش هم کردم؟! یکی یکی مرور کردم و دونه دونه شمردم .خیلی بودن اما هیچکدوم جواب سوال نبودن. نگاهی بهم کرد و گفت : چیه موندی؟! لبخندی زدم و همین که اومدم بگم آره زبونم ایستاد . آره پیدا کردم .سریع واکنش نشون دادم و گفتم : پیدا کردم ، آره ! اون روزی که ...... ! که دستش و گذاشت جلوی دهنم و گفت: قبل از اینکه برام تعریف کنی خودت و تو آینه نگاه کن و آروم من و آوردم جلوی آینه و رفت یه کم نگاه کردم ؛دیدم با خودم هیچ فرقی ندارم...... !

 

سر خدا که عارف و سالک به کس نگفت

                                             در حیرتم که باده فروش از کجا شنید

نظرات 5 + ارسال نظر
سرخ سه‌شنبه 30 بهمن 1386 ساعت 05:25 ب.ظ http://sorkh.blogsky.com

چه زحمتی

سروناز یکشنبه 5 اسفند 1386 ساعت 10:29 ق.ظ http://sarv-e-naz.blogsky.com

سلام
من نفهمیدم چی شد
یعنی آخرش رو نفهمیدم چی شد
دوباره می خونم
دورغ ترین راستی که گفتم!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

سروناز یکشنبه 5 اسفند 1386 ساعت 10:31 ق.ظ

یعنی به خودت دروغ گفتی؟؟؟
این بود؟

سروناز شنبه 11 اسفند 1386 ساعت 01:12 ق.ظ http://sarv-e-naz.blogsky.com

سلام
کم کار شدی رفیق؟
تو هم در گیر عیدی؟
ای باباااااااااا!

محبوبه سه‌شنبه 14 اسفند 1386 ساعت 07:16 ب.ظ http://mahboobeh67.blogfa.com

سلام دوست خوب
خیلی زیبا نوشتی
برای قوای ذهن کیفیت اطلاعات ذهن و با کلاس کردن مغزت
.
.
.
نه نمیخواد به من رای بدی
من آپم و منتظر حضور گرمت
بیا و با نظرت منو خوشحال کن
[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد